Projektowanie przestrzeni usługowej – jakich błędów się wystrzegać?

Projektowanie przestrzeni usługowej – jakich błędów się wystrzegać?

Projektowanie przestrzeni usługowej – jakich błędów się wystrzegać?

Projektowanie wnętrz lokalu usługowego to duże wyzwanie. Każda decyzja, którą podejmiemy będzie miała wpływ na rozwój naszego biznesu. Cała sztuka polega bowiem na tym, by zrozumieć, że przestrzeń usługowa pełni zgoła inne funkcje, niż na przykład wnętrza naszego domu, dlatego te same zasady przy projektowaniu wnętrz prywatnych mogą tutaj nie zadziałać. Jakich błędów w projektowaniu lokali usługowych warto się wystrzegać?

Unikaj przeładowania przestrzeni

To dobra zasada zarówno we wnętrzu restauracyjnym, jak i wnętrzach sklepów i butików. Nieważne, jak dużą posiadamy przestrzeń, jeśli umieścimy w niej zbyt dużo towaru lub rozstawimy stoliki zbyt gęsto, ani nasi goście, ani klienci nie poczują się dobrze. Wnętrza muszą oddychać, powinniśmy zatem zostawić odpowiednio dużo miejsca do przemieszczania się naszych gości oraz personelu. Jeśli posiadamy sklep pamiętajmy, że mniej czasem znaczy więcej – nasz towar nie może przytłaczać już od progu, gdyż to tylko zniechęci potencjalnych klientów do zapoznania się z naszą ofertą.

Wolna przestrzeń może wydawać się nam startą miejsca, ale nie ma nic bardziej mylnego – taka przestrzeń dodaje wnętrzu smaku i klasy, pozwala uspokoić zmysły i uniknąć przebodźcowania.

Potęga dobrego oświetlenia

Dobrze zaprojektowane oświetlenie niekiedy potrafi „zrobić” połowę roboty we wnętrzu. Oświetlenie wprowadza odpowiedni klimat, podkreśla to, co chcemy wyeksponować, zaprasza gości i klientów do środka. Sztuką jest dobranie i rozstawienie dobrze światła i każda przestrzeń będzie pod tym względem unikatowa. Warto jednak wystrzegać się instalacji tylko jednego rodzaju oświetlenia. W naszym wnętrzu powinny znaleźć się różne jego rodzaje: oświetlenie główne, akcentowe oraz dekoracyjne. Pojawienie się wszystkich trzech zapewni naszym wnętrzom odpowiedni klimat i będzie dobrą wskazówką dla odwiedzających, na co powinni zwracać uwagę. Wykorzystajmy zatem potęgę światła na naszą korzyść.

Zapadaj w pamięć

Najważniejsze przy projektowaniu wnętrz usługowych jest zachowanie balansu pomiędzy funkcjonalnością a stylem architektonicznym, jaki obieramy. Zależy nam na tym, by nasi klienci czuli się dobrze w naszej przestrzeni, by spełniała one swoje zadanie, czyli umożliwiała kupno, wykonywanie usług lub konsumpcję. Jednak niezwykle ważnym elementem jest również rozpoznawalność i zapadanie w pamięć. Nasze wnętrze musi opowiadać historię naszej marki i sprawić, by odwiedzający dobrze nas zapamiętali i tym chętniej do nas wracali.

Trudna to sztuka, zaprojektować wnętrza równie funkcjonalne, co ciekawe, dlatego warto przy tym zadaniu skorzystać z pomocy architekta wnętrz. To właśnie projektant wyniesie nasze pomysły na wyższy poziom, pomoże nam uniknąć niepotrzebnych błędów i zaprojektuje z nami przestrzeń, która będzie zachwycała każdego, kto do nas zawita. Architekt stworzy dla nas spójny projekt, a także będzie czuwał nad każdym etapem jego realizacji, przez co my będziemy mogli ze spokojem cieszyć się efektem końcowym.

Jeśli szukasz profesjonalnego projektanta wnętrz z Trójmiasta zachęcamy do zapoznania się z ofertą projektowaniedakor.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.